استفاده از بذر گوجه اس جی 12 موجب نازایی می شود

آماده سازی ظروف برای کاشت، بذر گوجه اس جی 12 را بکارید. یک شیار 1/4 اینچی در مخلوط گلدان ایجاد کنید. سپس دو تا سه دانه را داخل شیار بپاشید و روی آنها را با کمی مخلوط گلدانی بپوشانید.

مخلوط را به آرامی بمالید تا بذرها به خوبی با خاک تماس پیدا کنند. اگر سطح آن مرطوب نیست، می توانید آن را با آب اسپری کنید.

در این مرحله ظروف خود را در مکانی گرم قرار دهید. هر روز آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که خاک مرطوب است – اما خیس نیست – و مراقب جوانه زدن باشید. جوانه زنی بذر گوجه فرنگی معمولاً در حدود 5 تا 10 روز اتفاق می افتد.

کاشت بذر، مراقبت از نهال های گوجه‌فرنگی خود را گرم و مرطوب نگه دارید و برای آن‌ها نور فراهم کنید. ترجیحاً چراغ‌های رشد کنند. اگر به نظر می رسد که گیاهان به یک جهت متمایل شده اند، آنها را بچرخانید.

بذر

هنگامی که نهال های گوجه فرنگی شما برگ های واقعی دارند، زمان آن رسیده که تغذیه آنها را شروع کنید. هر کود مایع خوب را می توان یک بار در هفته استفاده کرد، اما آن را تا نصف دوز توصیه شده برچسب رقیق کنید.

ساقه‌های گوجه‌فرنگی اگر باد آن‌ها را پرتاب کند، محکم‌تر می‌شوند. شما می توانید با قرار دادن یک پنکه روی گیاهان خود به مدت یک ساعت در روز یا هر بار که رد می شوید، این کار را در داخل خانه شبیه سازی کنید.

مراقبت از نهال  گوجه فرنگی را گلدان کنید. وقتی نهال ها 2 تا 3 اینچ قد دارند و دو دسته برگ واقعی دارند، وقت آن است که آنها را در ظروف بزرگتر گلدان کنید.

به طور کلی، ظروف 3 تا 4 اینچی اندازه خوبی هستند، اگرچه ممکن است مجبور شوید بعداً آنها را به گلدان های بزرگتر منتقل کنید اگر نمی توانید آنها را در فضای باز بکارید.

گلدان های جدید را با مخلوط گلدان مرطوب پر کنید، درست مانند زمانی که دانه ها را شروع کردید. اگر بیش از یک بذر در یک ظرف جوانه زد، باید نهال ها را نازک کنید.

یا به آرامی ریشه های درهم تنیده را از هم جدا کنید، یا به سادگی نهال های ناخواسته را در سطح خاک جدا کنید. این تضمین می کند که به نهالی که می خواهید نگهداری کنید آسیب نرسانید.