اصابت کفش کشتی پسرانه به سر جوانی او را در دم کشت

پیشینه و هدف مطالعه در سال های اولیه که کفش کشتی پسرانه اجباری شد، اهمیت طراحی کفش از نظر سلامت ورزشکاران مورد توجه قرار نمی گرفت.

از سال‌های اولیه استفاده از کفش‌های کشتی، این چرخ‌دنده‌ها طبق قوانین مسابقه تولید می‌شدند و تغییرات آن بسیار محدود بود. در این راستا، این مطالعه با هدف تعیین تاثیر کفش های کشتی موجود بر تغییر شکل پا انجام شده است.

مواد و روش ها. این مطالعه با شرکت 108 ورزشکار مرد جوان که به مدت سه سال در یک زمین تمرینات مشابه در مرکز آموزش کشتی داشتند، انجام شد. ورزشکاران به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند.

کفش

در حالی که گروه کنترل از کفش‌های کشتی تولید شده توسط برندهای پرکاربرد استفاده می‌کردند، گروه آزمایش از کفش‌های کشتی تازه طراحی شده استفاده می‌کردند. مقادیر قوس پا و تصاویر هر دو گروه با استفاده از دستگاه پادوسکوپ در ابتدا و انتهای مطالعه تعیین شد.

ارزیابی ها بر اساس شاخص قوس استاهلی انجام شد. نتایج. نتایج تجزیه و تحلیل آماری نشان داد که تفاوت هایی در مقادیر اندازه گیری ردپای گروه کنترل مشاهده شد.

مشخص شد که این تفاوت در رد پا در بین کشتی گیران آزاد بیشتر است. کاهش میانگین بین مقادیر اندازه گیری اول و دوم گروه با استفاده از کفش های کشتی جدید طراحی شده بسیار مثبت و در جهت خطی بود.

همچنین مشخص شد که مقادیر نمره درد گروه کنترل بالاتر از نمرات گروه آزمایش پس از تمرین بود. نتیجه گیری نتایج نشان داد که در پای کشتی گیران گروه کنترل با کفش های کشتی موجود تغییر شکل وجود دارد.

مشاهده شد که ورزشکاران کشتی آزاد نسبت به کشتی گیران سبک یونانی-رومی تغییر شکل بیشتری داشتند و درد پا بعد از تمرین و مسابقات بیشتر بود.

بر اساس این نتایج، این نتیجه حاصل شد که طراحی کفش های کشتی تولید شده با تکنولوژی امروزی نیاز به بازطراحی دارد.