با رب انار ناژه مشکلات گوارشی خود را درمان کنید

می‌توانید رب، روغن زیتون، یک فنجان آب، مایع باقی‌مانده از پر کردن و آب لیمو را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید و قبل از شروع پخت آن‌ها را روی برگ‌های انگور داخل قابلمه بریزید.

می توانید آنها را نیز نگه دارید و فقط یک قاشق غذاخوری رب انار ناژه اضافه کنید.

می توانید غذای محمره را با رب انار، گردو، فلفل قرمز تفت داده شده، رب گوجه فرنگی، آرد سوخاری، روغن زیتون، زیره، شکر، نمک و فلفل چیلی مخلوط کنید تا سس درست شود.

ربب

یک آش انار بسیار محبوب در عراق و ایران به نام آش انار از کوفته نرم، نخود زرد و رب درست می شود.

از جمله مصارف رب انار می توان یک نوشیدنی مخصوص تابستانی را با گذاشتن یخ در یک لیوان بزرگ و افزودن یک قاشق چای خوری به یک قاشق غذاخوری رب به آب تهیه کرد. روی آن را با نعنا و لیموترش نیز تزئین کنید.

آسیب رب انار، به طور کلی، آب انار و عصاره های آن زمانی که در دهان مصرف شود یا روی پوست استفاده شود، بی خطر تلقی می شوند.

با این حال، گاهی اوقات می تواند باعث مشکلات گوارشی، به ویژه اسهال شود. گاهی اوقات واکنش های آلرژیک در افرادی که به انار حساسیت دارند گزارش می شود. علائم شامل خارش، آبریزش بینی و مشکل در تنفس است.

خوب است توجه داشته باشید که پوست، ریشه یا ساقه انار ممکن است زمانی که به صورت خوراکی در مقادیر زیاد مصرف شود ناامن باشد زیرا حاوی سموم هستند.

آیا رب انار برای زنان باردار بی خطر است؟ اطلاعات علمی کافی برای تایید اینکه آیا رب انار برای زنان باردار یا شیرده مضر است یا خیر وجود ندارد.

جایگزین های رب انار، آب زغال اخته جایگزینی برای رب انار است، زیرا همان طعم ترش را به غذاها و سالادها اضافه می کند.

این نوشیدنی با غلظت کمتری در نظر گرفته می‌شود و می‌توان آن را با ترکیب آب توت‌های موجود در خانه با شکر بر حسب ذائقه و بسته به میزان شیرینی آب آن تهیه کرد. وقتی شربت غلیظی به دست آوردید، از نسبت 1:1 برای جایگزینی رب استفاده کنید.