برنج چمپا و کامفیروز معروف ترین نوع برنج شناخته شده است

انواع کشت شده برنج وحشی، برنج شمال ایران یکساله ( Zizania aquatica ) و برنج وحشی شمالی ( Z. palustris )، در مقیاس وسیع در شالیزارهای ساخته شده در مینه‌سوتا ، ویسکانسین، کالیفرنیا و بخش‌هایی از کانادا کشت می‌شود.

این گیاهان کشت شده برای رسیدن به طور همزمان پرورش داده شده اند و امکان برداشت آنها با کمباین فراهم می شود.

خریداران برایشان سوال پیش می آید که برنج کامفیروزی چیست با ما همراه باشید.

مردم اوجیبوا مدت‌هاست که برای غذا، دارو و مصارف تشریفاتی به مانومین ( Z. aquatica ) متکی بوده‌اند و معتقدند این گیاه باید به‌صورت وحشی برداشت شود، نه یک محصول تجاری.

در آسیا شالیزار در سه نوع خاک اصلی برنج کامفیروزی کشت می‌شود، از جمله خاک‌های رس با کف محکم در چند اینچ از سطح. سیلت ها و رس های نرم با کف های نرم که در هنگام خشک شدن سخت می شوند. و پیت و ماک حاوی پیت، مشروط بر اینکه عمق پیت بیش از حد نباشد.
مزارع باید قبل از برداشت زهکشی و خشک شوند. هنگامی که از کمباین ها یا دستگاه های کوبنده بایندر استفاده می شود، دانه باید تا حدود 14 درصد رطوبت خشک شود تا در انبار خراب نشود.
هنگامی که از چسب های درو استفاده می شود، محصول به روش های خاصی “شوک” می شود تا دانه از باران محافظت شود.

هسته برنج چمپا برداشت شده که برنج شمال به نام شلتوک یا برنج خشن شناخته می شود، توسط پوسته یا پوسته محصور شده است.

برنج وحشی وبرنج کامفیروز ( Z. texana )، بومی منطقه کوچکی از تگزاس و در نظر گرفته شده استگونه در خطر انقراض ، کشت نمی شود.

علف ، هر یک از بسیاری از گیاهان برنج شمال کم‌چوب، سبز و غیرچوبی متعلق به خانواده چمن‌ها ( Poaceae )، خانواده گیلاس ( Cyperaceae )، و خانواده راش (Juncaceae).

اعضای علف مانند بسیاری از سایر خانواده های گیاهان گلدار وجود دارند ، اما تنها حدود 10000 گونه از خانواده Poaceae علف های واقعی هستند.

  • منابع:
    1. Rice description
  • تبلیغات: 
    1. عوامل کلیدی که بر عمر لوله پلی اتیلن تاثیر می گذارد
    2. با این راهکار ها حتی از بیل گتس پیشی بگیرید
    3. کسب و کارهای جذاب برای ثروت آفرینی
    4. استفاده چای ترش برای رشد گل محمدی