خرمای زاهدی صادراتی برای بیمارا دیابتی مفید است

میوه های شیرین حاوی مقدار زیادی فروکتوز هستند، بنابراین می توانند جایگزین شکر سفید معمولی شوند. خرما با مخلوط کردن آن با آب در مخلوط کن برای تهیه خمیر استفاده می شود.

اگرچه میوه ها سرشار از فیبر و مواد مغذی هستند، اما کالری بسیار بالایی دارند، بنابراین بهتر است در حد اعتدال مصرف شوند.

خرمای زاهدی صادراتی حاوی چندین ماده معدنی مفید از جمله منیزیم، پتاسیم و کلسیم است. این مواد از بیماری های استخوانی از جمله پوکی استخوان جلوگیری می کنند. با این حال، قبل از نتیجه گیری قطعی، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

خرما از عفونت جلوگیری می کند
امروزه تقریباً تمام عفونت های میکروبی با آنتی بیوتیک درمان می شوند. این یک روش گران قیمت است که عوارض جانبی زیادی دارد. جایگزینی آنتی بیوتیک ها با محصولات طبیعی می تواند یک تصمیم هوشمندانه باشد.

در مطالعه‌ای که با استفاده از عصاره‌های دانه‌ها و برگ‌های درخت خرما انجام شد، مشخص شد که مقاومت فعالی در برابر بسیاری از باکتری‌های مضر دارد.

خرما

یک مطالعه شامل 69 زن بود که چهار هفته قبل از زایمان مورد انتظار خود، شش خرما در روز می خوردند. در مقایسه با کسانی که رژیم غذایی آنها شامل این میوه ها نبود، شرکت کنندگان در این آزمایش 20 درصد بیشتر احتمال داشت که به طور طبیعی و در زمان کمتری زایمان کنند. استفاده از خرما در سه ماهه آخر بارداری باعث انبساط دهانه رحم و کاهش نیاز به القای مصنوعی زایمان می شود.

برخلاف بسیاری از غذاها که به زمان پخت طولانی و مواد اضافی نیاز دارند، خرما یک میان وعده سالم و آماده است. علاوه بر این، می توان از آنها برای افزودن ویسکوزیته به ظروف استفاده کرد، به عنوان مثال، برای تهیه دسرهای خام غذایی، می توان آنها را با مغزها و دانه ها ترکیب کرد.

میوه های شیرین اساس سس ها، سس ها و شربت ها هستند. افزودن آنها به صبحانه مفید است تا فیبر بدن را برای مدت طولانی اشباع کند. محتوای کالری بالا خرما را به یک میان وعده عالی قبل از تمرین تبدیل می کند تا انرژی را به تدریج افزایش دهد.