خرید گل محمدی در عطاری موجب طلاق زن و شوهری شد

این مطالعه با هدف بررسی تأثیر رایحه درمانی با گل محمدی در عطاری بر شدت اضطراب سالمندان پس از جراحی تعویض مفصل زانو انجام شد.

یافته‌های این مطالعه نشان داد که رایحه‌درمانی استنشاقی با گل محمدی تأثیر بسزایی در کاهش اضطراب بیماران مسن تحت عمل جراحی تعویض مفصل زانو دارد.

رایحه درمانی باعث کاهش اضطراب سالمندان پس از مداخله شد. این یافته ها مطابق با یافته های مطالعات قبلی بود.

صاحب زمانی و همکاران.  نشان داد که ترکیب Rose damascena و Lavandula angustifolia باعث کاهش اضطراب و افسردگی دانشجویان دختر ساکن در خوابگاه شد. این مطالعه نه تنها تأثیر مثبت رایحه درمانی را نشان داد.

بلکه استفاده از دو رایحه را با هم بیان کرد که می تواند تأثیر هم افزایی بر متغیرهایی مانند اضطراب و افسردگی داشته باشد.

به نظر می رسد مولکول های معطر با گیرنده های بویایی پیوند دارند و پیام عصبی را به سیستم لیمبیک در مغز منتقل می کنند. سیستم لیمبیک در بخشی قرار دارد که مسئول تحریک ترشح انتقال دهنده های عصبی مانند اندورفین و انکفالین است.

این انتقال دهنده های عصبی باعث ایجاد حس شادی و کاهش درک درد و اضطراب می شوند.

همچنین، واتمن و همکاران.  دریافتند که رایحه درمانی با اسطوخودوس تأثیر مثبتی بر کاهش اضطراب بیمار قبل از جراحی گوش و حلق و بینی دارد. به نظر می رسد رایحه اسطوخودوس نیز مانند گل محمدی داماسینا اثر کاهشی بر اضطراب بیمار داشته است.

رایحه درمانی در دنیای امروز با عصاره های مختلف گیاهی کاربردهای زیادی در ارتقای سلامت دارد. رایحه درمانی با عصاره های گیاهی مانند ترنج، اسطوخودوس، لیمو، شمعدانی می تواند باعث کاهش درد، حالت تهوع، استفراغ و بهبود کیفیت خواب و غیره شود.

علاوه بر این، ترکیب رایحه درمانی با سایر روش های پزشکی مکمل مانند ماساژ درمانی و موسیقی درمانی می تواند اثر هم افزایی داشته باشد.