خوردن سبزی خشک قورمه سبزی مرد آلمانی را مقیم ایران کرد

پیش از پردازش و خشک کردن سبزی خشک قورمه سبزی ممکن است برخی از مواد مغذی، به ویژه مواد مغذی حساس به حرارت مانند فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها و ویتامین ها را تخریب کند.

از آنجایی که تجزیه و تحلیل شیمیایی مواد مغذی گران است، داده های منتشر شده محدودی در مورد ترکیب غذایی سبزی خشک وجود دارد.

داده‌های مربوط به این سبزی خشکدر جداول ترکیب مواد غذایی (FCTs) در بیشتر موارد از تعداد محدودی از منابع داده‌ای که ممکن است بر اساس روش‌های تحلیلی منسوخ شده باشد، نشات می‌گیرد.

برای قضاوت در مورد اینکه آیا سبزیجات موجود در این سوپ ها به عنوان سبزیجات برای مصرف توصیه شده واجد شرایط هستند، نیاز به داده های بهتری در مورد ترکیب تغذیه ای سوپ سبزی خشک وجود دارد.

سبزیجات
مطالعه حاضر با هدف اندازه‌گیری ترکیب تغذیه‌ای پودر سبزی خشک مورد استفاده در سوپ خشک و مقایسه آن با داده‌های منتشر شده از سبزیجات تازه و پخته انجام شد.

هدف دوم آن ارزیابی ترکیب غذایی سوپ سبزی خشک و مقایسه آن با داده های منتشر شده سوپ های خانگی و دیگر سوپ ها بود. بر اساس این داده ها، معادل سبزیجات تازه پودر سبزی خشک در سوپ خشک تعیین می شود.

ما محتوای مواد مغذی سوپ سبزیجات خشک را تجزیه و تحلیل کردیم و همچنین پودر سبزی خشک را که به عنوان مواد اصلی برای سوپ استفاده می شد، تجزیه و تحلیل کردیم.

بنابراین، چهار نوع سوپ سبزی خشک که به صورت تجاری در بازار اروپا موجود است، از جمله سوپ‌های گوجه‌فرنگی خشک، پیاز، کدو تنبل و حبوبات/حبوبات (عدس و لوبیا) برای تجزیه و تحلیل مواد مغذی انتخاب شدند.

پنجمین نوع سوپ شامل مخلوطی از سبزیجات برای پوشش طیف وسیع تری از انواع مواد گیاهی مانند کرفس، هویج، تره فرنگی، چغندر و کلم بروکلی اضافه شد. نام تجاری و ترکیب همه سوپ ها را می توان در داده های تکمیلی S1 یافت.

برای هر نوع سوپ، دو رقم انتخاب شد که در مجموع 10 محصول سوپ خشک مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. سه بسته از هر محصول سوپ به طور مستقیم از خط پر کردن در کارخانه های مختلف Knorr در اروپا به دست آمد.

ما همچنین سه نمونه 200 گرمی از پودر سبزی خشک را که ماده اصلی هر سوپ بود (39 تا 96 درصد از مواد تشکیل دهنده) شامل گوجه فرنگی، پیاز، کدو تنبل و پودر عدس را برداشتیم.