رنج بومی و برنج صیقل‌نشده یا قهوه‌ای کدام معجزه آسا است؟

تا آنجا که به برنج در نیجریه، آفریقا و برخی دیگر از کشورهای جهان مربوط می‌شود، برنج محلی که در نیجریه به نام‌های برنج محلی برنج اوفادا یا برنج آباکالیکی و نام‌های دیگر در کشورهای دیگر شناخته می‌شود، همیشه مورد توجه قرار می‌گیرد.

بهترین است زیرا در مورد فواید سلامتی چیزهای زیادی برای ارائه دارد و حاوی مقدار زیادی مواد مغذی تقلب نشده است که برای بدن و سلامت کلی مفید است.

در زیر فواید برنج طارم محلی کاویش برای سلامتی آورده شده است:

محتوای کربوهیدرات آن از کیفیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل، یکی از منابع غذایی کربوهیدرات در نیجریه است و همچنین به دلیل محتوای کالری آن انرژی کافی را تامین می کند و می تواند به افزایش وزن نیز کمک کند.

محتوای کالری متفاوت است، زیرا برنج قهوه ای کالری کمتری نسبت به برنج سفید دارد.

برنج سرشار از فیبر است که به فرآیندهای هضم بدن کمک می کند و همچنین به کاهش و پیشگیری از اختلالات گوارشی و همچنین کاهش سطح کلسترول در بدن کمک می کند.

گفته می شود فیبر موجود در آن دو برابر یا سه برابر فیبر برنج صیقلی است و شامل فیبر محلول و نامحلول است که به عنوان مواد خشن عمل می کند و شرایط سلامت دستگاه گوارش مانند اسهال، یبوست و غیره را بهبود می بخشد.

برنج همچنین سیستم گوارش را از طریق آنزیم های گوارشی غنی خود تقویت یا بهبود می بخشد و برنج استخوانی ندا آذوقه به کاهش عفونت های کاندیدا که با تضعیف آن بر سیستم گوارشی تأثیر می گذارد، کمک می کند.

برنج حاوی پروتئین است، اما پروتئین آن فاقد گلوتن در نظر گرفته می شود که آن را به منبع غذایی خوبی برای افرادی که بیماری سلیاک دارند و همچنین کسانی که از درماتیت هرپتی فرمیس رنج می برند، تبدیل می کند، زیرا برنج باسماتی طبیعت به عنوان عدم تحمل گلوتن در نظر گرفته می شوند.

وجود منیزیم و سلنیوم می‌تواند به محافظت از قلب در برابر بیماری‌ها و همچنین کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های مرتبط با قلب و عروق خونی کمک کند.

  • منابع:
    1. About Nutritional and Health Benefits of Rice
  • تبلیغات: 
    1. استفاده از عروسک در میدان مسابقه دوندگی
    2. تنها مسگر زن شناخته شده که ظروف مسی می سازد
    3. ماهی آکواریومی پیدا شده است که ۱۰۰ سال سن دارد!
    4. با استفاده از این محصولات هرگز بیمار نمی شوید