زنی خود را با الکل اتانول صنعتی به آتش کشید

الکل اتانول صنعتی و متانول خواص فیزیکوشیمیایی مشابهی دارند و به عنوان محصولات جانبی پس از تقطیر وجود دارند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، مصرف مضر الکل هر ساله باعث مرگ 2.5 میلیون نفر می شود که بخش قابل توجهی از آن در جوانان رخ می دهد.

همچنین شواهد جدیدی وجود دارد که نشان می‌دهد استفاده مضر از الکل به بار سلامتی ناشی از بیماری‌های مسری مانند سل و HIV/AIDS کمک می‌کند.

کیفیت نوشیدنی‌های الکلی در غنا (به ویژه نوشیدنی‌های سنتی) برای مدتی منبع نگرانی بوده است.  اعتقاد بر این است که متانول ممکن است در نوشیدنی های الکلی در طی فرآیند تخمیر تولید شود.

فقدان روش‌های تخمیر و تقطیر مناسب توسط کارخانه‌های تقطیر سنتی یا صنایع دستی و برخی اپراتورهای تجاری ممکن است عاملی برای خطر بالای محتوای متانول در محصولات باشد.

همچنین عوارض و بیماری‌های مزمن یا بیماری‌هایی مانند نابینایی، سرگیجه، بیماری‌های تنفسی و غیره مرتبط با مستی نشان می‌دهد که ممکن است وجود متانول و سایر مواد سمی در نوشیدنی وجود داشته باشد که بر سلامت افراد تأثیر می‌گذارد.

متانول یک حلال شیمیایی است که به طور گسترده در محصولاتی مانند رنگ، بنزین و مایع فتوکپی استفاده می شود. متانول به طور طبیعی در مواد غذایی، به ویژه در میوه ها، سبزیجات تازه و آب آنها وجود دارد.

این ماده به صورت متانول آزاد، متیل استرهای اسیدهای چرب یا گروه های متوکسی روی پلی ساکاریدهایی مانند پکتین وجود دارد که می تواند از طریق هضم از آن آزاد شود. پکتین در طول هضم در روده بزرگ تجزیه می شود، جایی که متانول می تواند جذب شود.

این بدان معناست که مصرف بالقوه متانول از رژیم غذایی بالاتر از تجزیه و تحلیل محتوای متانول آزاد در مواد غذایی است. مصرف کمتر از 10 میلی لیتر متانول می تواند باعث کوری دائمی شود و 30 میلی لیتر می تواند کشنده باشد.