سیب سرخ درجه یک در جاده موجب تصادف زنجیره ای شد

این شامل تلاقی سیب سرخ درجه یک وحشی گوشت قرمز، که از مرکز منشأ سیب در آسیای مرکزی می‌آیند.

با گونه‌های تجاری با گوشت سفید مدرن است. بسیاری از نسل‌های بعدی متقاطع‌ها برای حذف ویژگی‌های ناخواسته ناشی از کشش پیوند، مانند طعم، بافت و ذخیره‌سازی ضعیف، مورد نیاز هستند.

یک رویکرد جایگزین می تواند ادغام مستقیم آلل MYB گوشت قرمز غالب در یک رقم سیب تجاری مدرن با کیفیت بالا از طریق یک رویکرد تراریخته یا سیسژنیک باشد.

نمونه‌های قبلی اصلاح ژنتیکی سیب عمدتاً ویژگی‌های تولیدی مانند مقاومت در برابر بیماری، کوتوله شدن و ذخیره‌سازی میوه را هدف قرار داده‌اند.

چندین محصول از نظر ژنتیکی اصلاح شده اند (GM) برای افزایش مزایای سلامتی رژیم غذایی، مانند سیب زمینی و گوجه فرنگی  مهندسی رنگدانه میوه در گوجه فرنگی موفقیت در دستکاری رنگدانه را نشان داده است.

این شامل تبدیل گوجه فرنگی با فاکتورهای رونویسی ذرت (TFs) Lc (bHLH) و C1 است (MYB، Bovy و همکاران، 2002). میوه افزایش فلاونوئیدها، اما نه آنتوسیانین را نشان داد.

خاموش کردن ژن DE-ETIOLATED1 (DET1) در گوجه فرنگی همچنین افزایش فلاونوئیدها (از جمله افزایش آنتوسیانین ها) و کاروتنوئیدها را نشان داد.

تا به امروز، بیشترین افزایش آنتوسیانین در گوجه فرنگی ناشی از بیان بیش از حد همزمان بوده است.

این منجر به افزایش زیادی در آنتوسیانین ها شد و میوه هایی به رنگ بنفش با درجه بالایی از فعالیت آنتی اکسیدانی تولید کرد.

آنتوسیانین ها در پاسخ به محرک های رشدی، محیطی و استرس، از جمله دما، وضعیت مواد مغذی، زخم، عفونت پاتوژن، استرس آب، و اشعه ماوراء بنفش، نور مرئی و قرمز دور افزایش می یابند.

بیوسنتز رنگدانه های آنتوسیانین به صورت رونویسی توسط کمپلکس TF MYB-bHLH-WD40 (MBW) تنظیم می شود.

اولین عضو MYB جدا شده از این مجموعه، ژن C1 ذرت بود (Paz-Ares et al., 1987) و همولوگ ها متعاقبا از بسیاری از گونه های گل و میوه جدا شدند.

در آرابیدوپسیس، ژن تولید رنگدانه های آنتوسیانین 1  با برچسب گذاری فعال سازی شناسایی شد. بیان بیش از حد PAP1 در آرابیدوپسیس منجر به ارغوانی رنگ شدن برگ ها با افزایش بیوسنتز آنتوسیانین ها و گلیکوزیدهای کورستین می شود.