فرش ابریشم دستباف 12 متری انسان های اولیه در موزه لوور نگهداری می شود

چله کشی ترکیبی همان طور که از نامش پیداست، ترکیبی از چلکشی و ترکیبی فارسی است که در موارد بسیار محدود استفاده می شود.

تا اینجا انواع فرش ابریشم دستباف 12 متری را شناختیم، اما انواع الیافی که برای فرش استفاده می شود نیز متفاوت است.

پشم، پنبه و ابریشم سه متریال اصلی هستند که در فرش ابریشم استفاده می‌شوند و هر کدام دارای ویژگی‌ها و مشخصات خاصی هستند که بسته به نوع فرش یکی از آن‌ها انتخاب می‌شود.

فرش

زمانی که بافنده بخواهد فرش ابریشم ظریف و ریز بافته ببافد، نیاز به ساختار چله محکمی دارد تا بتواند وزن و تراکم گره ها را تحمل کند، بنابراین باید با ظرافت و استحکام زیاد به سراغ نخ هایی برود که نخل ابریشم است. بهترین گزینه.

نخ ابریشم یا چله در کارخانجات ابریشم سازی از پیله کرم ابریشم تولید می شود و فرش ابریشم هایی که از این الیاف برای چله استفاده می کنند ظرافت و نازکی خاصی دارند و در عین حال بسیار مقاوم هستند.

خیلی ها می گویند فرش های پرزهای ابریشمی زیبایی بالاتری نسبت به پرزهای پشمی و پنبه ای دارند، اما این اشتباه است.

زیرا پرزهای فرش همانطور که گفتیم در ساختار فرش پنهان شده اند و اصلا به چشم نمی آیند. که فرش ابریشمرا زیبا می کند اما این زیبایی به خاطر پرزهای ظریف و ابریشمی فرش است نه پرزها.

شال نخی شالی است که نخ آن از پنبه باشد. پنبه از الیاف پیله، گیاه پنبه به دست می آید که نخ آن به صورت نخ خام یا نخ تک لا در کارخانه های پنبه پاک کنی تولید و وارد بازار می شود.

الیاف استخراج شده از پنبه ماهیتی سلولزی دارد و بیشتر از سایر الیاف برای پارچه و نخ استفاده می شود و به همین دلیل از نظر اقتصادی در دنیا اهمیت دارد که به آن طلای سفید می گویند. داده شده.