فروش جعبه پلاستیکی حمل میوه

آیا می توان از جعبه پلاستیکی به عنوان جایگزینی مناسب برای جعبه های چوبی برای بسته بندی و حمل و نقل میوه ها از مراکز تولید تا بازار فروش یاد کرد؟
با توجه به جمعیت فراوان شهرهای مختلف ایران و همچنین اهمیت مصرف میوه در پذیرایی از مهمانان در جشن ها و حتی جمع های خانوادگی، بازار فروش میوه در ایران بسیار گسترده و از لحاظ تجاری و اقتصادی بسیار ارزشمند است. هر ساله مقدار زیادی سیب، پرتقال، نارنگی، لیمو، کیوی، انار، موز و بسیاری از میوه های فصلی دیگر داخل سبدها و جعبه های پلاستیکی در انبار و سردخانه ها ذخیره شده و در زمان پیک مصرف میوه در ایام نوروز و سایر ایام مهم سال به بازار منتقل می شوند.

استفاده از جعبه پلاستیکی برای حمل میوه

میوه از جمله مواد غذایی پر مصرف در خانواده هاست و همین مصرف بالای آن موجب شده تا فروشگاه های فراوانی در اقصی نقاط کشور و در هر کوچه و برزن به عرضه میوه های خوشمزه تابستانی و زمستانی بپردازند. از طرف دیگر اقلیم چهارفصل ایران سبب شده تا میوه های متنوع و خوشمزه ای در باغات مختلف کشور در تمام فصول سال تولید شود لذا همواره در هر فصلی میوه های جدیدی به بازار عرضه می شوند.

مقایسه جعبه های چوبی و پلاستیکی

یکی از مشکلات اساسی عرضه میوه از باغات تا مراکز فروش، نوع بسته بندی و وسیله حمل آن است زیرا بسیاری از میوه ها خصوصا میوه های تابستانی پوستی نازک داشته و به شدت آسیب پذیرند از این رو در انتخاب بسته بندی های مناسب باید دقت کافی شود.

مناسب ترین بسته بندی برای میوه ها، جعبه های پلاستیکی هستند زیرا علاوه بر سهولت جابجایی میوه ها با استفاده از این جعبه ها، قیمت بسیار ارزان آنها در مقایسه با جعبه های چوبی و همچنین قابل بازیافت بودنشان موجب شده تا سیر مصرف و تولید ساده ای داشته باشند.