مصرف تخم مرغ موجب شد تست دوپینگ ورزشکاری مثبت شود

در حالی که تخم مرغ  ممکن است انتخاب بسیار بهتری نسبت به گزینه‌های شیرین و مبتنی بر غلات تصفیه‌شده مانند غلات صبحانه شیرین، پنکیک با شربت، کلوچه یا نان شیرینی باشند، ممکن است از گزینه‌های دیگر کوتاهی کنند.

به عنوان مثال، یک کاسه جو دو سر استیل با آجیل و انواع توت ها، انتخاب بسیار بهتری برای سلامت قلب نسبت به یک صبحانه تخم مرغ محور خواهد بود.

مصرف غلات کامل و میوه ها خطر کمتری برای بیماری قلبی را پیش بینی می کند و وقتی صحبت از پروتئین می شود، منابع گیاهی مانند آجیل و دانه ها با کاهش مرگ و میر قلبی عروقی و کلی، به ویژه در مقایسه با گوشت قرمز یا تخم مرغ مرتبط هستند.

تخم مرغ

اگرچه تخم‌مرغ‌ها ممکن است بهترین انتخاب برای صبحانه نباشند، اما مطمئناً بدترین آنها نیستند و در طیف انتخاب غذا و خطر بیماری قلبی در وسط قرار می‌گیرند.

برای کسانی که به دنبال رژیم غذایی سالم هستند، مصرف تخم مرغ را در حد متوسط تا کم نگه دارند و در صورت امکان روی گزینه های پروتئین گیاهی تاکید کنند.
تخم مرغ ترک خورده روی میز با زرده و پوسته تخم مرغ، هم بزنید. یافته‌های یک مطالعه اخیر ممکن است بحث در مورد نقش کلسترول رژیم غذایی و مصرف تخم مرغ در بیماری‌های قلبی عروقی را احیا کند، اما نتایج را باید در چارچوب تحقیقات موجود مشاهده کرد.

ذخیره سازی و ایمنی مواد غذایی، ایمنی مواد غذایی در هنگام کار با تخم مرغ خام اولویت اصلی است. اگر پوسته آن به طور کامل تشکیل نشده باشد، مرغ آلوده می تواند سالمونلا را در داخل تخم مرغ منتقل کند.

سالمونلا همچنین می تواند به پوسته تخم مرغ که دارای منافذ باز ریز است نفوذ کند.