چای محمود عطری به عنوان محبوب ترین عطر در جهان به فروش رسید

اگر از طعم و تجربه چای بخصوص چای محمود عطری لذت می برید اما به کافئین حساس هستید، چای بدون کافئین گزینه ای است. افراد نسبت به کافئین حساسیت متفاوتی دارند، اما این ماده به عنوان محرکی طبقه بندی می شود که می تواند بر سیستم عصبی و ضربان قلب تأثیر بگذارد و باعث عصبانیت شود.

به طور کلی، چای های سنتی در حال حاضر حدود نیمی از کافئین قهوه را دارند و حتی اگر زمان دم کردن کوتاه تر باشد، کمتر از آن.
برای کافئین زدایی چای روش های مختلفی وجود دارد.

یک فرآیند از یک حلال شیمیایی آلی (یا اتیل استات یا متیلن کلراید) استفاده می کند که همچنین بسیاری از پلی فنول های چای را حذف می کند.

چای

مقدار باقیمانده ماده شیمیایی پس از پردازش حداقل تا هیچ است و هیچ تحقیقی اثرات منفی بر سلامتی نشان نداده است. روش دیگری به نام جوشان از آب و دی اکسید کربن استفاده می کند که اکثر پلی فنول ها را حفظ می کند.

هر دو روش، ماده شیمیایی یا گاز را روی برگ های چای مرطوب شده اعمال می کنند که به کافئین می چسبد. هنگامی که برگ ها خشک می شوند، کافئین همراه با حلال/گاز تبخیر می شود.

اگر می خواهید بدانید که کدام روش پردازش استفاده می شود، برچسب بسته را بررسی کنید یا با سازنده تماس بگیرید. دمنوش های گیاهی به طور طبیعی بدون کافئین هستند و تحت فرآیند کافئین زدایی قرار نمی گیرند.

اکثر تحقیقات به اثرات سلامتی چای های سنتی و نه بدون کافئین می پردازند. چای بدون کافئین بسته به روش فرآوری ممکن است پلی فنول هایی را که با فواید سلامتی مرتبط هستند از دست بدهد.

محتوای پلی فنل به طور گسترده ای در بین چای ها حتی قبل از فرآیند بدون کافئین متفاوت است، بنابراین نمی توان مقدار دقیق آن را دانست. صرف نظر از نوع بدون کافئین، چای همچنان یک نوشیدنی سالم محسوب می شود.