کاربرد باطری ماشین شارژی 6 ولت 7 آمپر در صنعت عینک سازی

باطری ماشین شارژی 6 ولت 7 آمپر یونی را نیز می‌توان بر اساس انواع الکترولیتشان طبقه‌بندی کرد: پایه مایع، مبتنی بر پلیمر و حالت تمام جامد. اکثر الکترولیت‌های مبتنی بر مایع، الکترولیت‌های آبی یا مایع آلی هستند (Miao et al., 2019).

آنها هزینه های رقابتی و بلوغ فنی بالایی دارند. اما محدوده دمای عملیاتی آن به خصوص در دماهای بسیار پایین یا بالا به دلیل خواص مایع باریک است.

الکترولیت های مبتنی بر پلیمر انرژی و توان ویژه بالاتری را ارائه می دهند (Ceylan et al., 2014; Kim et al., 2008). نرخ تولید گرما سلول مبتنی بر پلیمر به طور قابل توجهی در طول تخلیه با سرعت بالا افزایش می یابد (چن و ایوانز، 1993).

کیم و همکاران (کیم و لیم، 2010) جداکننده های پلیمری بهتری را با هزینه کمتر توسعه دادند، اما هزینه کلی ساخت آن هنوز از بیشتر باتری های لیتیوم یونی بالاتر است.

باطری

محمدی یک بسته باتری پلیمری لیتیوم یونی 100 کیلووات ساعتی را با موفقیت بر روی یک EV خورشیدی نصب کرد. برخی از محققان الکترولیت‌های بیوپلیمر جامد را پیشنهاد کردند که برای به دست آوردن چگالی انرژی بالاتر، دمای عملیاتی بالاتر و عملکرد ایمنی استفاده می‌شوند (Singh et al., 2016).

وگمن و همکاران (Wegmann et al., 2018) یک باتری پرانرژی پلیمر فلزی لیتیوم (LMP) را ارزیابی کرد و محدوده عملکرد گسترده آن (تا 80 درجه سانتیگراد) را ثابت کرد.

در سال 2018، باتری LMP به طور تجاری در HEV ها برای عملیات بندری با محدوده دمایی وسیع از -20 درجه سانتیگراد تا 65 درجه سانتیگراد مورد استفاده قرار گرفت (Zeng et al., 2019b).

اگر سلول پلیمری را بتوان به عنوان یک باتری شبه حالت جامد در نظر گرفت، ASSB در حال ظهور به دلیل چگالی انرژی برتر و عملکرد ایمنی عالی، پتانسیل تبدیل شدن به نسل بعدی باتری EV را دارد. از آنجایی که هنوز در حال توسعه برای عرضه تجاری است، در بخش بعدی به عنوان باتری های آینده معرفی خواهد شد.