کاربرد هلو انجیری زعفرانی برای تولید آبمیوه رژیمی باشگاههای ورزشی

ارقام هلو انجیری زعفرانی میانگین محتوای کاروتنوئیدهای موجود در ارقام گوشت سفید 11.6 میکروگرم در 100 گرم در 1 بود، در حالی که در ارقام با گوشت زرد 131.6 میکروگرم در 100 گرم در 1 بود. ویزوتو و همکاران.

همچنین در ژنوتیپ‌های دارای گوشت زردنسبت به هلو با گوشت سفید مقدار کاروتنوئیدهای بالاتری یافت.
محتوای جامد محلول (SSC) یک ویژگی مهم میوه است، زیرا ارتباط نزدیکی با رضایت مصرف کننده و میزان دوست داشتن میوه دارد. ژائو و محتوای جامد محلول ارقام مختلف هلو چینی را ارزیابی کرد.

تفاوت بین ارقام هلو با گوشت سفید و زرد که در کالیفرنیا رشد کرده اند را بررسی کردند. میانگین محتوای SSC موجود در واریته‌های گوشت سفید 11.22 درجه Rf، در حالی که در واریته‌های گوشت زرد 11.90 درجه Rf بود.

برای گونه های اسپانیایی، Legua و همکاران.  محتویات SSC را بین 9.98 و 18.36 درجه Rf یافت. تاوارینی و همکاران میانگین مقدار SSC 12.42 درجه Rf را برای گونه های ایتالیایی تعیین کرد.
در این مطالعه ساکارز، گلوکز، فروکتوز و سوربیتول به عنوان قندهای پایه هلو تعیین شد و تفاوت هایی بین ارقام مشاهده شد (جدول 10). مقادیر متوسط ساکارز، گلوکز، فروکتوز و سوربیتول به ترتیب 9.62 گرم در 100 گرم در 1، 1.94 گرم در 100 گرم در 1، 1.37 گرم در 100 گرم در 1 و 0.23 گرم در 100 گرم در 1 بود.)

در میوه های هلو و شلیل. ساکارز، گلوکز و فروکتوز را در مقداری هلو اندازه گیری کرد. و ارقام شلیل.

میانگین محتوای سوربیتول را در ارقام گوشت زرد 0.46 درصد و در ارقام گوشت سفید 0.37 درصد تعیین کرد. رنگ میوه پارامتر مهمی است که بر جذابیت میوه برای مصرف کنندگان تأثیر می گذارد.

تجزیه و تحلیل رنگ سنجی همچنین می تواند اطلاعاتی در مورد درجه رسیده بودن میوه ارائه دهد. رنگ هلو با استفاده از CIELAB در مطالعات قبل از اندازه گیری شد. مقدار a* به عنوان بلوغ شاخص رنگ پیشنهاد شده است.

این مطالعه با تغییرات با تخریب کلروفیل و افزایش محتوای آنتوسیانین همراه بود. به دلیل مقادیر کم آنتوسیانین در اکثر ارقام هلو، فرر و  دریافتند که تغییرات پارامتر رنگی b* می تواند شاخص خوبی برای رسیدن میوه هلو باشد.