کاشت خرمای پیارم پارسان در زیر اقیانوس آرام غوغا به پا کرد

جریان خون داوطلبان پس از مصرف در اینجا، ما همان اصل را با انجام یک کارآزمایی بالینی با تاریخ هایی به عنوان «دارو» به کار بردیم. پس از تکمیل تجزیه و تحلیل ما، می‌توانیم بگوییم کدام یک از مواد مغذی گیاهی خرمای پیارم پارسان واقعاً توسط داوطلبان متابولیزه شده‌اند و بنابراین تأثیر مفیدی بر بدن انسان دارند.

دکتر استفان اتکین، استاد پزشکی در WCM-Q و یک مرجع در تحقیقات دیابت و چاقی، علاقه خاصی به این ترکیبات مشتق شده از گیاه، به ویژه فیتواستروژن ها دارد. او گفت:

چهار دسته از فیتواستروژن ها وجود دارد: ایزوفلاون ها، استیلبن ها، لیگنان ها و کومستان ها.

ایزوفلاون ها، به ویژه جنیستئین و دایدزین، به دلیل غلظت بالای آنها در محصولات سویا و مزایای سلامتی ادعا شده در بهبود دیابت، و کاهش خطر بیماری های مربوط به غدد درون ریز مانند پوکی استخوان، بیماری های قلبی عروقی، علائم یائسگی و پستان مورد توجه هستند.

خرما

سرطان پروستات. مشخص شده است که میوه خرما بالاترین میزان این فیتواستروژن ها را در میان میوه ها دارد.

بنابراین، اگر خرما در یک رژیم غذایی سالم گنجانده شود، ممکن است فواید سلامتی قابل توجهی داشته باشد.

تیم تحقیقاتی 21 داوطلب سالم را برای شرکت در این مطالعه ثبت نام کردند و پس از 12 ساعت ناشتا بودن از آنها نمونه خون گرفتند. سپس مقدار قابل توجهی خرمای دگلت نور به آنها دادند تا بخورند و پنج نمونه خون در فواصل نیم ساعتی گرفتند.

یک هفته بعد، داوطلبان به درمانگاه بازگشتند و این روند با خرمای خلاص تکرار شد. به عنوان یک آزمایش کنترل، همین فرآیند با نوشیدنی گلوکز حاوی فقط قند انجام شد.

ما اکنون تمام نمونه‌ها را جمع‌آوری کرده‌ایم و در حال تجزیه و تحلیل آنها هستیم تا ببینیم خوردن خرما چه تأثیری بر متابولیسم انسان دارد.

این بسیار هیجان انگیز است زیرا به طور بالقوه می تواند بینشی در مورد اینکه کدام گونه از میوه های خرما دارای غلظت های بالاتری از فیتوکمیکال های مفید هستند را ارائه دهد، که به ما امکان می دهد توصیه های غذایی بهتری برای کمک به مردم برای محافظت از سلامت خود ارائه دهیم.