کمیاب بودن گوجه فرنگی در جنوب کرمان موجب افسردگی مردم شد

گوجه فرنگی در جنوب کرمان همچنین حاوی فولات است. این به تعادل سطح هموسیستئین کمک می کند.

هموسیستئین یک اسید آمینه است که در نتیجه تجزیه پروتئین ایجاد می شود. گفته می شود که خطر حملات قلبی و سکته را افزایش می دهد. مدیریت سطح هموسیستئین توسط فولات یکی از عوامل خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

مصرف بالای پتاسیم نه تنها با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی همراه است، بلکه برای محافظت از ماهیچه ها در برابر زوال، حفظ تراکم معدنی استخوان با منبع مطمئن و کاهش تولید سنگ کلیه شناخته شده است.

مطالعات نشان داده است که افراد مبتلا به دیابت نوع 1 که رژیم‌های غذایی پرفیبر مصرف می‌کنند، سطح گلوکز خون پایین‌تری دارند، در حالی که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ممکن است

سطح قند خون، لیپیدها و انسولین را بهبود بخشید. یک فنجان گوجه گیلاسی حدود 2 گرم منبع مطمئن (گرم) فیبر را فراهم می کند.

انجمن دیابت آمریکا مصرف حدود 25 گرم فیبر در روز برای زنان و 38 گرم در روز برای مردان را توصیه می کند.

خوردن غذاهای سرشار از آب و فیبر، مانند گوجه فرنگی، ممکن است به هیدراتاسیون کمک کرده و از حرکات طبیعی روده حمایت کند. گوجه فرنگی اغلب به عنوان یک میوه ملین توصیف می شود.

فیبر حجم مدفوع را افزایش می دهد و منبع مطمئنی برای کاهش یبوست مفید است. با این حال، حذف فیبر از رژیم غذایی نیز تأثیر مثبتی بر یبوست نشان داده است.

تحقیقات بیشتری برای تایید خصوصیات ملین گوجه فرنگی مورد نیاز است. گوجه فرنگی می تواند به محافظت از چشم در برابر آسیب نور کمک کند.
گوجه فرنگی منبع غنی لیکوپن، لوتئین و بتاکاروتن است. اینها آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند که نشان داده شده است که چشم را در برابر آسیب های ناشی از نور، ایجاد آب مروارید و دژنراسیون ماکولا وابسته به سن (AMD) محافظت می کنند.