کشف نقاشی اسب ترکمن یلقوش مربوط به 3500 سال پیش در آلمان

دانشمندان مدت‌هاست که بهترین راه‌ها برای آموزش و درمان اسب ترکمن یلقوش اهلی را مطالعه کرده‌اند، اما رفتار اسب‌های آزاد را تا حد زیادی نادیده گرفته‌اند. تحقیقات اخیر برای پر کردن این شکاف آغاز شده است.
مشاهدات حاصل از مطالعات طولانی مدت روی اسب‌های وحشی نشان می‌دهد که دیدگاه مرسوم و نر محور از پویایی قدرت آنها اشتباه است.
در واقع، زنان اغلب با استفاده از تاکتیک‌هایی مانند همکاری و پشتکار برای رسیدن به مسیر خود، این ضربه را انجام می‌دهند.

حدود 35000 سال پیش، زمانی که بیشتر اروپا در ورقه های یخ محبوس شده بود، هنرمندی کمی عاج ماموت به دست آورد و شروع به کنده کاری کرد.

اسب

شاهکاری به شکل اسبی به طول دو اینچ پدیدار شد. گردن نریان قوسی با شکوه آن ترکیبی از قدرت عضلانی و زیبایی طبیعی است. سر آن، کمی خمیده، به حیوان هوای عمیقی از تفکر می دهد.

تقریباً می توان صدای خرخر او را شنید و دید که سرش را پرتاب می کند و به رقبا هشدار می دهد که مراقب باشند.

هیچ کس نمی داند چه کسی این شگفتی مینیاتوری را خلق کرده است که به نام “اسب فوگلهرد” به نام غاری در آلمان که در آن پیدا شده است.

اما واضح است که این عاج کار زمان زیادی را صرف تماشای اسب های وحشی، مطالعه تعاملات اجتماعی آنها و یادگیری آنها کرده است. زبان بدن

متأسفانه، در دنیای مدرن، این سرگرمی به نوعی هنر گمشده تبدیل شد. دانشمندان اسب بهترین راه برای آموزش اسب های نمایشی، بهترین راه برای تغذیه اسب های مسابقه، بهترین راه برای التیام استخوان های ظریف در پای اسب های لنگ را بررسی کرده اند.

اما برخلاف رفتارهای شامپانزه‌های وحشی، نهنگ‌ها و فیل‌ها، در میان گونه‌های دیگر، روش‌های طبیعی اسب‌ها به ندرت مورد توجه علمی قرار گرفته است. و از معدود مطالعاتی که انجام شد، تعداد بسیار کمی پروژه های بلندمدت بودند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.